Lokakuun parhaan mainoksen tittelin voitti Suomen Hiiva nettisivu-uudistuksellaan. Uudistimme keväällä tunnetun ja perinteikkään suomalaisen brändin logon ja yritysidentiteetin. Kesän jälkeen vuorossa olivat Suomen Hiivan internetsivut. Niiden uudistamisen haasteena oli hiivan kaksi vahvaa, toisistaan poikkeavaa käyttäjäkuntaa: leipomoteollisuus ja kuluttajat.
Kotipuolen asiakkaille keskeisin hiivaan liittyvä asia ovat reseptit: niitä ihmiset etsivät ja niillä ihmiset saadaan liikkeelle. Harva hakee tietoa hiiva- tai tuorehiiva-sanalla, vaan hakukoneeseen kirjoitetaan esimerkiksi pullataikina tai pizzapohja. Ammattilaisille tärkeää on reseptien ohella Suomen Hiivan konsultoiva asiakaspalvelu sekä tuotteiden kattava jakeluverkosto.
KPM-tuomaristo kiitteli sivuston toimintalogiikkaa, selkeyttä ja “yksinkertaista, vanhaa sävyä”. Yksi tuomareista piti olennaisena, että “käyttäjäkunnat löytävät heti omat, itseä koskettavat asiat”. Toinen kiinnostui aiheesta itsekin. “Teki mieli mennä tutustumaan tarkemmin.”
Lokakuun KPM-tuomaristoon kuuluivat Jonna Kukko Future Groupista, Merja Lehtovaara-Viitala Juustoportista ja Tord Holmlund Uponorilta.
Ilmeen Suomen Hiiva -tiimissä työskentelivät Suomen Hiivan myyntipäällikön Kari SIllforsin kanssa AD Tuomas Kotialho, AD Antti Toivanen, projektiassistentti Petra Partanen ja projektijohtaja Joona Kallinen.